Koncepcja

POWSTANIE STRIDY
Tradycyjne rowery składane są zwykle dość ciężkie i mało poręczne. Wymagające smarowania części brudzą ręce i ubranie. Trudno sobie wyobrazić przewożenie takiego roweru w zatłoczonym autobusie czy metrze. W 1985 roku Mark Sanders, wówczas młody student londyńskiego Royal College of Art, postanowił zaprojektować składany rower pozbawiony tych wad. Jak często bywa to potrzeba była matką wynalazku – dojeżdżający na uczelnię Mark nie mógł znaleźć w sklepach odpowiedniego dla siebie roweru. Wszystkie dostępne składaki były konstruowane z myślą o ułatwieniu przechowywania ich w piwnicy. Mark potrzebował czegoś więcej – marzył o rowerze, który towarzyszyłby mu przez cały dzień, który dałby się złożyć w kilka sekund po dojechaniu na przystanek, z którym można byłoby wskoczyć do autobusu i który można by zostawić w szatni na uczelni lub pubie. I tak powstała Strida.

Mark obronił dzięki jej projektowi pracę dyplomową. Prototyp Stridy pokazano w BBC. Wkrótce zgłosił się zainteresowany przedsiębiorca i rozpoczęto seryjną produkcję, a pierwsza wersja Stridy stała się kultowym rowerem w londyńskim metrze. Na szerszą światową karierę trzeba było jednak jeszcze poczekać. Innowacyjna konstrukcja niełatwo poddawała się wielkoseryjnej produkcji. Strida zdobywała kolejne nagrody, jednak jej popularność w zasadzie nie wykraczała poza Wielką Brytanię. Przełom nastąpił w 2006 roku, gdy prawa do Stridy przejęła tajwańska firma Ming Cycle, która wkrótce opracowała i wprowadziła do sprzedaży nową wersję roweru (Strida 5).

Od tej chwili zalety Stridy mogą poznać wielbiciele rowerów na całym świecie. Być może już niebawem Strida przestanie być luksusowym towarem dostępnym jedynie na zamówienie.

Mark Sanders opowiada
Mark Sanders opowiada
o powstaniu Stridy



KONCEPCJA STRIDY
Strida to idealne połączenie nowoczesnej technologii i wyrafinowanego wzornictwa. To nie tylko szybki i wygodny środek transportu - to nowy styl życia! Strida to rower, który może towarzyszyć Ci wszędzie i przez cały dzień.

Dzięki kompaktowym wymiarom i braku brudzących części możesz przewieźć go zatłoczonym autobusem, zostawić szatni jak płaszcz czy parasol. Możesz mieć go ze sobą na jachcie, w samochodzie i w samolocie.

Złożona Strida przypomina wózek-parasolkę, dzięki czemu możesz zabrać ją na zakupy w centrum handlowym. Składanie i rozkładanie Stridy zajmuje zaledwie kilka sekund.

MARK SANDERS
Mark Sanders, projektant Stridy, jest obecnie jednym z najbardziej znanych i uznanych światowych designerów. Jego studio projektowe – MAS design, to jedna z ikon brytyjskiego wzornictwa. Mimo wszystko jednak najbardziej znanym i rozpoznawalnym dziełem Marka Sandersa jest wciąż Strida. Jej innowacyjność można porównać z wynalezieniem zamka błyskawicznego czy spinacza biurowego. Trudno sobie wyobrazić świat bez tych genialnie prostych wynalazków. Podobnie użytkownicy Stridy nie wyobrażają sobie życia bez swojego roweru.

UNIKALNE CECHY STRIDY
• wygodna jazda w pozycji pionowej, z doskonałą widocznością;
• możliwość wygodnego toczenia po złożeniu;
• prosta konstrukcja napędu, bez konieczności regulacji;
• szybki i intuicyjny sposób składania, bez śrub i nakrętek;
• pozycja złożona utrzymywana dzięki magnesom;
• wygodny kształt parasola po złożeniu,
• czysty, cichy i wytrzymały pasek z kevlaru zamiast łańcucha;
• brak brudzących części wymagających smarowania;
• jednostronne mocowanie kół ułatwiające wymianę opon;
• sztywna konstrukcja oparta na trójkącie;
• elegancka i nowatorska forma roweru, wyznaczająca nowe trendy we wzornictwie.

 
  WSC Witold Szymanik i S-ka Sp. z o.o.

strida@strida.pl | tel. 722 077 727